Tuesday 17 May 2011

53 Tahun Terlalu Lama; Ujian Buat PR

Pemimpin dan penyokong Pakatan Rakyat (PR) harus tahu siapa sebenarnya musuh. Benar, ada beberapa pemimpin dan suara-suara sumbang daripada PAS yang membuat kenyataan yang saya istilahkan bodoh, Pemimpin PKR juga sama!

Why must you (Mustapha & Azmin) talk to Umno controlled media? Agenda sebenar kita sebagai rakyat, jelas mahu menukar Kerajaan! Jika rakyat di bawah faham dan tahu akan peranan mereka untuk diterjemahkan dalam PRU13 nanti, apakah pemimpin PAS & PKR terlalu naif?

Suasana dan keadaan politik, ekonomi, sosio-budaya, pendidikan, agama negara amat kritikal sekarang dan perlu dipulihkan segera. Tahap rasuah, salah-guna kuasa dan penyelewengan dalam sistem negara terlampau dan unbearable! Sedarkah kita, kenaikan harga barangan perlu seperti gula RM2.30 sekilo, RON97 seliter RM2.90 (kali ke-7) beberapa hari lalu dan sebelum ini amat membebankan kehidupan rakyat marhain di bawah yang sedia tertekan dengan kos hidup semakin meningkat dan menghimpit selain sistem negara yang sungguh bobrok dan jelek, institusi-institusi negara diperkuda semahunya dan rakyat diperbodohkan, latest High Court judge decision to call DS Anwar Ibrahim to bela diri, apakah isu-isu ini sukar sangatkah difahami pemimpin; PAS, PKR & DAP makanya perlu membuat kenyataan bodoh?

Tidak nampak lagikah betapa tidak beradab dan bermoralnya pemimpin negara yang mengaku beragama merestui video sex lucah konon membabitkan seorang tokoh dipapar saban hari di media elektronik dan cetak? Sedarkah, jenerasi anak-cucu kita sekarang amat terdedah dengan gejala buruk dan jijik ini yang seolah-olahnya sengaja ditaja pemerintah?

Apa nak jadi dengan kita, sebagai rakyat yang beragama dan bermaruah? Tidak malukah kita? Sedarlah bahawa bangsa-bangsa lain sedang mentertawakan kita.

To PR leaders, we need you to lead, the path has been laid crystal clear, we will follow. We have to win the battle. Be focus, we are capable to make a change in the GE13th, insyaAllah! All the ingredients for change in Egypt ada di sini! Sama-sama kita lakukan. Enough is enough! Umno-BN has to go, 53 years too long!

No comments:

Post a Comment